Mina julblommor 2008 - del 1

Min söta make tycker om när jag pyntar vårt hem fint med blommor
och saker och muttrar aldrig över att bli rundslöpad
på fyndar-turer - tvärtom, han har blivit fyndarfrälst!!!

Det är en evigt tur för mig att han har ett så varmt hjärta
och stort tålamod med mig, mina ideér och galna infall!!!

Inför advent önskade han att jag skulle skapa några julgrupper.

Yippie, såklart jag vill göra det!

Jag blev så glad! Jag tycker det är fantastiska roligt
att skapa blomsterarr. och jag gör det ganska ofta!

Nu till jul har jag samlat på mig
 en hel del pynt (kanel, anis, torkade äppel och apelsinskivor, nötter...)
som jag har på lager till mina pysselstunder.
Underlättar och sätter fart på fantasin...


Lycka till med din egen julgrupp du ska ge bort och
krydda den gärna med kanel, stjärnanis eller apelsin, det brukar bli jul(v)igt!


Det blev fem grupper till oss denna 3:e adventshelg
(plus några jag redan gett bort och glömt att fota - såklart...)

Här är resultatet!

Vita Tazettlökar i glaskruka





Lökarna är så vackra :-)


Julfint med rött band








Vita Amaryllisar i guldkruka




Julpinnen är så SÖÖÖT!!!



De vackra glittriga stjärnorna har jag i vitt, rött, guld och svart
och dom är SÅ fina i blommorna!








Vita tazetter & röda julstjärnor





Röda hjärtat gjorde jag av en ståltråd.


Apelsinskivorna torkade jag i ugnen -
det spred en julig doft i hela huset tillsammans med kanelen...



Imorgon visar jag fler blomgrupper och några julpyntade ljus!


Kram Helena / Franska Liljan


Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Dina grupper var otorligt fina. så duktig du är. ska också försöka få till en som jag dessutom ska ge bort.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2008-12-14 @ 22:49:53
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0