Mina julblommor 2008 - del 2

Här kommer av bilderna på de
andra julgrupperna jag pysslade ihop i helgen!

Vit amaryllis och vita hyasinter i silverskål!


Torkad apelsin och doftande kanel runt lökarna tillsammans med ett silvrigt hjärta
som gnistrar fint i stearinljusens sken...





Älskar VIT AMARYLLIS!!! Det är SÅÅÅ vackert!

*****************

Det här är min Zinkkruka som är fågelbad ute på sommaren....

den blir bra kruka till amaryllisplanteringen till jul :-)

Återvinning är väl trevligt?

4 Röda amaryllisar tillsammans med en röd julstjärna och 4 vita hyasinter



Rubinröda amaryllisar trivs i denna kruka tillsammans med vita hyasinter...


... och glittriga guldstjärnor.... och glittriga röda stjärnor....



...tillsammans med röda mikadopinnar som jag böjt i mjuka bågar över blommorna...



På bilderna har inte alla grupper hunnit få mossa ännu...

Min söta make kallar denna plantering "Ufo".

Detta var hans första spontana kommentar när jag
 gjort en julgrupp vår första jul ihop för flera år sedan.
Sedan har det öknamnet hängt kvar. :-)
Så alla blommor i denna zinkkruka kallas Ufo.


Idag står julbakning på schemat.

Kram Helena / Franska Liljan



Kommentarer
Postat av: Härligheter enligt Erika

Jag äslkar vita blommor! Tycker om din UFO-grupp, du får hälsa maken! På fredag ska jag åka förbi blomsterhandeln och handla lite mer blommor!

Erika

2008-12-17 @ 13:08:47
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Ellinor

Wow! så fina grupper du gjort! Du är verkligen duktig!!!!



Hoppas allt är bra!



Kram!

2008-12-17 @ 14:11:33
URL: http://vittarvackert.blogspot.com
Postat av: Camilla

Haha då var det ganska snygga ufon får jag ju lov att säga, dessa män och makar, de har lite svårt att förstå sig på det här med små detaljer, det som är det allra viktigaste av allt ;)

2008-12-17 @ 15:16:51
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Anette

Vilka vackra jularrangemang du har gjort! Verkligen proffskvalitet. Jag har planterat några hyacinter i en gammal tekopp och så hängde jag upp en amaryllis i taket. Köpte även några amaryllisar i kruka men en blev "mördad" av vår kattunge. Hyacinterna har dragit iväg och den andra amaryllisen håller också på att blomma över verkar det som. Får se om jag ids köpa något nytt till jul eller om jag ska leva på minnen allena ;-)



Må så gott! Kram från Anette

2008-12-17 @ 15:19:57
URL: http://eddans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0