Loppisfyndat igår!

Jo igår var det underbart väder och jag tog en tur till en loppis jag bivit tipsad om! Oh, jösses vilken guldgruva.... Det var en "engångs-loppis" och min erfarenhet är att dom är mycket bättre äm organiserade "varje-helg-loppisar"...

Vad tycker ni? Vilken loppis-sort är bäst?

En interssant detalj var att några säljare berättade att det hade varit "uppköpare" på plats tidigt på morgonen för att "damsuga" loppisen. Säljarna hade då gemensamt vägrat sälja till dem, för att de hellre ville sälja till oss, vanliga loppisbesökare. Dom ville hellre ha kontakten med oss köpare. Det tyckte jag var trevligt :-)

Så, blev det några fynd?

Klart det blev... ;-)

Det här följde med hem denna gång!

Vilken färg kommer blomsterpedistalen att få... Gissa...


En härlig våg som fungerar perfekt


En felfri TVÄTTpåse med härlig brodyr


En Kanna och en Kött-hammare...



...med PORSLINS-SKALLE. Har ni porslin eller "järn"?



Hittade även detta till min samling av  "Franska Liljor"



Våningsfat med Lilja på toppen


Båtformat glasskål med liljor på sidorna 


Glasfat med liljor runt kanten


Jag hittade även denna äggskiljare i porslin och blev så förtjust i den.
SÅ mycket trevligare än "den stora amerikanska platsfirmans" variant!


Få se nu... det var väl allt för denna gång!

Nä just det, en sak till hittade jag.

En hushållsrullehållare. Vit, färdig-shabbad med patina. Bara att hänga upp.


Jag är jätteglas över dessa fynd!

Dagens fynd kostade mig totalt 195 kr!



Nu är middagen klar och vi ska äta. Sedan sätter jag igång med kvällens bullbak!

Min käre make har beställt nybakt bullar som vi kan äta
 när vi tittar på bröllops-bilderna från fotografen som kom idag!

Bullbilder med recept kommer på bloggen senare ikväll.

Självklart kommer bröllopsfotona också. Förhoppningsvis läggs de ut redan imorgon!!!



♥ Helena / Franska Liljan ♥





Kommentarer
Postat av: Anna

Härliga fynd du gjort :) Vackert kakfat i silver med franska liljan på toppen! Nu blev ju jag sugen å gå på loppis, måste ta det nån dag i veckan :)



Kram å hej!

2008-08-25 @ 19:33:42
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Lilla huset på prärien

Ja, jag tycker nog engångsloppisarna är bäst men just nu när jag är lite låst pga liten bebis känns de där andra bättre. Lite svårt att springa in och armbåga sig fram med en liten bebis hängade i bärsele... :( Längtar tills jag får springa helt själv.



Jag har en fråga tillbax. Min man börjar bli mäkta irriterad på mig nu och alla grejor jag drar hem. Hur gör du? Bytar du ut saker och säljer vidare eller kastar du ut saker för att det inte ska bli för mycket? Eller gömmer du det kanske ;) ?



Kram Jenny

2008-08-25 @ 20:23:51
URL: http://lillahusetpaprärien.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Hej!



Men du vilka fynd!!!! Vad avis jag blir!! Härligt med ute-loppis!

Va duktig du är som bakar och håller på. Hittar ju massor med goda recept här hos dig. De tackar vi för!



Ha det bra!



Kram Ellinor

2008-08-25 @ 20:35:33
URL: http://vittarvackert.blogspot.com
Postat av: Underbara Små Ting

Oj så många fina fynd du har gjort på loppisen. Själv har jag också varit på loppis idag - tyvärr gjorde jag inga fynd den här gången.



Kram Kram

2008-08-25 @ 21:08:43
URL: http://underbara-sma-ting.blogspot.com
Postat av: Hannis

Lite fynd??Det är ju enormt mycket fynd!!



Jag har ju min favoritloppis i Uppsala som inte drivs i vinstdrivande syfte utan är till för att skapa arbete vilket gör att det är billigt!

Men tycker ändå att man kan hitta finaste fynden på engångsloppisar.

Undviker Myrornas och liknande helt enkelt för att det blivit för dyrt.

Ska du baka igen?

Kan du möjligtvis skicka hit lite av din bakenergi=))



Kram Hannis

2008-08-26 @ 20:14:46
Postat av: Camilla

Tjopp! Oj så fina fynd du hittat, blev ju hel loppissugen! :D Länge sedan man var på någon! Kan det hända att pidestalen blir vit? :) Ha det fint!

2008-08-26 @ 23:51:31
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Marina

Kul att hitta en till som är loppis tokig!

Fina saker du hade hittat!

Kram Marina

2008-09-07 @ 22:37:35
URL: http://glorfindels.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0